Bogen MÅLGRUPPEANALYSE henvender sig
til uddannelser inden for kommmunikation, markedsføring og produktudvikling. Også virksomheder og medarbejdere, der gerne vil
have
en dybere forståelse for og viden om deres målgruppe, kan hente viden til at afdække behov
og præferencer.
Målgruppeanalyse har et dobbelt sigte: dels skal viden om målgruppens behov og præferencer benyttes i produktudviklingen, dels er viden om målgruppens sammensætning grundlaget for virksomhedens/organisationens informations-
strategi, når produktet skal lanceres.
MÅLGRUPPEANALYSE giver indblik i både de teoretiske og de metodiske overvejelser til at fore-
tage sådanne analyser - og indeholder
samtidig overvejelser og diskussioner om de udfordringer,
man som målgruppeanalytiker møder i praksis.
Læs anmeldelse af Professor Roy Langer
Læs introduktionen til bogen her (PDF)
Køb bogen hos forlaget her (Nyt Teknisk Forlag) |